Uživatelská přívětivost NEN

15.06.2017 13:47

Jak je to s uživatelskou přívětivostí a efektivitou práce s NEN? My, z iniciativy NeNEN máme jasno, MMR ústy svého náměstka Vlastimila Fidlera tvrdí, že NEN je "stejně kvalitní i komfortní jako konkurenční soukromé systémy". Jak vypadá nestranné posouzení? Ministerstvo zemědělství si nechalo na České zemědělské univerzitě, katedrou informačních technologií, zpracovat nezávislou studii, která se zabývá hodnocením uživatelského rozhraní NEN.

Jaké jsou výsledky?

Během testování NEN bylo identifikováno 32 problémů, z nichž 1 je kritický, 12 problémů s vysokou závažností, 12 se střední a 7 s nízkou.

Proškolený uživatel zvládne zveřejnit nadlimitní zakázku na komerčním nástroji za 6,5 minuty, stejná práce však na NEN trvá 31 minut. Poučený uživatel tuto práci dělá na komerčním nástroji 12 minut, ale v NENu potřebuje 41 minut.

Závěr: Práce s NEN je tedy 4-5 pomalejší, v porovnání s komerčními nástroji. Pokud chtělo MMR pomoci s elektronizací veřejných zakázek, tak NEN rozhodně není správná volba. Při pěti-násobném propadu výkonosti je NEN drahý i zadarmo.