Všichni se diví, když NEN jede!

28.08.2017 18:36

600 000 000 korun z peněz daňových poplatníků stál zfušovaný projekt NEN (Národní elektronický nástroj). Jak už jsme psali v minulém článku, pomalý  a problémový systém velmi komplikuje práci všem, kteří s ním, bohužel, musí přijít do styku. Prospívá tak maximálně těm, kteří si na tomto projektu “namastili” kapsu a nestydí se za tu parodii na funkční systém, kterou dodali. 

Může dojít k Vašemu odhlášení a ukončení Vašich uživatelských relací!

Skvělé! Představte si, že na něčem usilovně pracujete celý den a toto se vám stane. Musí to být velmi příjemné, když si uvědomíte, že všechna vaše práce je pryč a vy budete muset s pomalým a téměř nefunkčním NENem trávit podstatně více času, určitě máte velkou radost. Ale! Na oficiálních stránkách dostanete omluvu, která vás jistě utěší.


 

Kdyby to aspoň nebylo tak často!

Bohužel, vše by se snad  dalo pochopit, kdyby se to dělo jen občas. Bohužel, celý NEN je nefunkční třeba 2x až 4x do měsíce! Zbytek měsíce si uživatelé rvou vlasy nad komplikovaným používáním NENu a modlí se, aby už práci s ním měli za sebou. Hodiny čekání na provedení jednoduchých úkonů musí být skutečně úmorné.

Příklad z praxe

Šlo o pouhé "otevření" 15 nabídek ve třech částech veřejných zakázek, to znamená, že zakázka byla rozdělena na tři části. Když bychom toto měli  zpracovávat v listinné podobě (i se sepsáním protokolu), tak by to byla asi hodina práce. S jiným systemém elektronicky, na nějakém běžném nástroji, by se jednalo přibližně o půl hodiny. S NENem? Trvalo 5 dlouhých hodin, než se nabídky otevřely.

 

Jak by to mělo být?

Software by měl být kvalitně naprogramovaný a uživatelsky příjemný. Mělo by to být VŽDY tak, že si systém nesmí dovolit uživatele “vykopnout” nebo jej neustále prudit nekonečným načítáním a nefunkčností. Skuteční odborníci, kteří ale nejsou pod křídly MMR, by se za takový výsledek styděli.